Identification
Title
-
Title„Conservatoire Impérial | de Musique & de Déclamation | Concours de 1857 | 2me PRIX DE PIANO | DÉCERNÉ A MLLE C.[aroline] RÉMAURY | À L’UNANIMITÉ”LanguageFrench (language)TranslationDruga nagroda w zakresie pianistyki dla Caroline Rémaury, przyznana w Konkursie Cesarskiego Konserwatorium Muzyki i Deklamacji w 1857 roku.Typenazwa oficjalna
-
TitleNagroda w konkursie pianistycznym Konserwatorium ParyskiegoLanguagePolish (language)Typetytuł opisowy
Brief description
„Conservatoire Impérial | de Musique & de Déclamation | Concours de 1857 | 2me PRIX DE PIANO | DÉCERNÉ A MLLE C.[aroline] RÉMAURY | À L’UNANIMITÉ”. Album, druga nagroda w konkursie pianistycznym Konserwatorium Paryskiego w 1857 roku, zawiera reprinty pierwodruku (op. 22) oraz późniejszych nakładów (op. 11, 47, 55, 9, 15, 28, 35, 58) pierwszych wydań francuskich utworów Fryderyka Chopina, opublikowane w latach 40. i 50. XIX w. [ok.1845-1857], z naniesieniami rękopiśmiennymi.
Other number
-
Number1093
Parts
Parts
-
Object numberMC/220Object typealbums (books)Object typesheet musicObject typefirst editions
Description
Content (description)
Na przedniej okładzinie oprawy winieta ramkowa złocona, wewnątrz ornament w kształcie liry oraz wytłoczony napis: „Conservatoire Impérial | de Musique & de Déclamation | Concours de 1857 | 2me PRIX DE PIANO | DÉCERNÉ A MLLE C.[aroline] RÉMAURY | À L’UNANIMITÉ”, na drugim polu grzbietu oprawy wytłoczony napis „MUSIQUE | DE | PIANO”.
k. 1-23
„1.er CONCERTO | Pour le Piano | avec accompagnement | D’ORCHESTRE | Dédié à Monsieur | F. KALKBRENNER | PAR | Fréd. Chopin. | Op. 11 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy: „M. S. 1409.” (na s. 8: „M. S. 1419.”). Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 44 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 1 verso i 2 recto puste.
Na s. 4, 5, 6, 7, 8, dopiski oł. w tekście muzycznym (palcowanie).
k. 24-32
„3.E | BALLADE | POUR | le Piano, | dédiée | à Mademoiselle Pauline de Moailles | PAR | F. CHOPIN. | Op: 47. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1854-57], numer wydawniczy: „M. S. 3486.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 15 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 24 verso, 25 recto i 32 verso puste.
k. 33-44
„Grande | POLONAISE BRILLANTE | précédée d’un | ANDANTE SPIANATO | pour le | Piano | avec accompt d’Orchestre | dédiée à | Madame d’Est | Par | F. Chopin | Op. 22 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1846-51], numer wydawniczy: „M. S. 1926.”. Bez pieczęci z sygnaturą wydawcy na karcie tytułowej.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 22 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 33 verso i 34 recto puste.
k.45-51
„2 | NOCTURNES | POUR LE | PIANO | dédiés à | Mademoiselle J. W. Stirling | PAR | F. CHOPIN | Op. 55 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1854-57], numer wydawniczy: „M. S. 4084.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co” (częściowo odcięta).
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 11 na. stronach z tekstem muzycznym. Karty 45 verso, 46 recto i 51 verso puste. Na s. 2, 3, 5, 11 dopiski oł. w tekście muzycznym (łuki, znaki chromatyczne).
k. 52-59
„TROIS NOCTURNES | Pour le Piano | DÉDIÉS A | Madame Camille Pleyel | PAR | Frédéric Chopin | Opera 9 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1848-51], numer wydawniczy: „M. S. 1287.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 13 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 52 verso, 53 recto i 59 verso puste. Na s. 12 i 13 na górnym marginesie adn. oł. ( „Z” [?]).
k. 60-66
„Trois Nocturnes | POUR | LE PIANO dédiés à son ami | Ferdinand Hiller | PAR | Frédéric Chopin | Op. 15.[...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1846-54], numer wydawniczy: „M. S. 1529.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie” (częściowo odcięta).
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 11 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 60 verso, 61 recto i verso i 66 verso puste.
k. 67-76
„24 | PRÉLUDES | POUR | le Piano | dédiés à son ami | CAMILLE PLEYEL, | PAR | FRÉD. CHOPIN | Op: 28. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy]: „B. et Cie 4594.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 17 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 67 verso, 68 recto i 76 verso puste.
Na dolnych marginesach s. 2 i 5 ad. oł. (inicjały [?]).
k. 77-90
„24 | PRÉLUDES | POUR | le Piano | dédiés à son ami | CAMILLE PLEYEL, | PAR | FRÉD. CHOPIN | Op: 28. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy: „B. et Cie 4594.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 25 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 77 verso, 78recto i 90 verso puste.
Na dolnych marginesach s. 9, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 25 adn. oł. (inicjały [?]). Na s. 16 dopiski oł. w tekście muzycznym (znaki chromatyczne).
k. 91-101
„SONATE Pour le Piano | Composée par | Fred. CHOPIN | Op: 35. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy: „B. et Cie 6475.” na s. 1, na pozostałych stronach numer wydawniczy pierwodruku: „T 891.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co".
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 1 do 19 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 91 verso i 101 verso puste.
Na s. 12, 13 dopiski oł. w tekście muzycznym (znaki chromatyczne).
k. 102-117
„SONATE | POUR LE | PIANO | Dédiée à Madame la Comtesse | E. de Perthuis | PAR | F. CHOPIN. | Op: 58. [...]”, druk z płyty, Paryż, J. Meissonnier, [1845-1850], numer wydawniczy: „J. M. 2187.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „J. Meissonnier | PARIS | RUE DAUPHINE, 22”.
Paginacja oryginalna sztychowana od 2 do 30 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 102 verso i 190 recto puste.
Na s. 2 i 3 dopiski oł. w tekście muzycznym (palcowanie).
k. 1-23
„1.er CONCERTO | Pour le Piano | avec accompagnement | D’ORCHESTRE | Dédié à Monsieur | F. KALKBRENNER | PAR | Fréd. Chopin. | Op. 11 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy: „M. S. 1409.” (na s. 8: „M. S. 1419.”). Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 44 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 1 verso i 2 recto puste.
Na s. 4, 5, 6, 7, 8, dopiski oł. w tekście muzycznym (palcowanie).
k. 24-32
„3.E | BALLADE | POUR | le Piano, | dédiée | à Mademoiselle Pauline de Moailles | PAR | F. CHOPIN. | Op: 47. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1854-57], numer wydawniczy: „M. S. 3486.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 15 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 24 verso, 25 recto i 32 verso puste.
k. 33-44
„Grande | POLONAISE BRILLANTE | précédée d’un | ANDANTE SPIANATO | pour le | Piano | avec accompt d’Orchestre | dédiée à | Madame d’Est | Par | F. Chopin | Op. 22 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1846-51], numer wydawniczy: „M. S. 1926.”. Bez pieczęci z sygnaturą wydawcy na karcie tytułowej.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 22 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 33 verso i 34 recto puste.
k.45-51
„2 | NOCTURNES | POUR LE | PIANO | dédiés à | Mademoiselle J. W. Stirling | PAR | F. CHOPIN | Op. 55 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1854-57], numer wydawniczy: „M. S. 4084.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co” (częściowo odcięta).
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 11 na. stronach z tekstem muzycznym. Karty 45 verso, 46 recto i 51 verso puste. Na s. 2, 3, 5, 11 dopiski oł. w tekście muzycznym (łuki, znaki chromatyczne).
k. 52-59
„TROIS NOCTURNES | Pour le Piano | DÉDIÉS A | Madame Camille Pleyel | PAR | Frédéric Chopin | Opera 9 [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1848-51], numer wydawniczy: „M. S. 1287.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 13 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 52 verso, 53 recto i 59 verso puste. Na s. 12 i 13 na górnym marginesie adn. oł. ( „Z” [?]).
k. 60-66
„Trois Nocturnes | POUR | LE PIANO dédiés à son ami | Ferdinand Hiller | PAR | Frédéric Chopin | Op. 15.[...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1846-54], numer wydawniczy: „M. S. 1529.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie” (częściowo odcięta).
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 11 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 60 verso, 61 recto i verso i 66 verso puste.
k. 67-76
„24 | PRÉLUDES | POUR | le Piano | dédiés à son ami | CAMILLE PLEYEL, | PAR | FRÉD. CHOPIN | Op: 28. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy]: „B. et Cie 4594.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 17 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 67 verso, 68 recto i 76 verso puste.
Na dolnych marginesach s. 2 i 5 ad. oł. (inicjały [?]).
k. 77-90
„24 | PRÉLUDES | POUR | le Piano | dédiés à son ami | CAMILLE PLEYEL, | PAR | FRÉD. CHOPIN | Op: 28. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy: „B. et Cie 4594.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „Brandus et Cie”.
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 2 do 25 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 77 verso, 78recto i 90 verso puste.
Na dolnych marginesach s. 9, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 25 adn. oł. (inicjały [?]). Na s. 16 dopiski oł. w tekście muzycznym (znaki chromatyczne).
k. 91-101
„SONATE Pour le Piano | Composée par | Fred. CHOPIN | Op: 35. [...]”, druk z płyty, Paryż, Brandus et Cie, [1855-57], numer wydawniczy: „B. et Cie 6475.” na s. 1, na pozostałych stronach numer wydawniczy pierwodruku: „T 891.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „G. Brandus, Dufour & Co".
Paginacja oryginalna sztychowana w górnym zewnętrznym rogu odciśniętej płyty, od 1 do 19 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 91 verso i 101 verso puste.
Na s. 12, 13 dopiski oł. w tekście muzycznym (znaki chromatyczne).
k. 102-117
„SONATE | POUR LE | PIANO | Dédiée à Madame la Comtesse | E. de Perthuis | PAR | F. CHOPIN. | Op: 58. [...]”, druk z płyty, Paryż, J. Meissonnier, [1845-1850], numer wydawniczy: „J. M. 2187.”. Na karcie tytułowej pieczęć sygnatury wydawcy „J. Meissonnier | PARIS | RUE DAUPHINE, 22”.
Paginacja oryginalna sztychowana od 2 do 30 na stronach z tekstem muzycznym. Karty 102 verso i 190 recto puste.
Na s. 2 i 3 dopiski oł. w tekście muzycznym (palcowanie).
Content (language)
- French (language)
Content (organisation)
-
Content - organisation
Content (other)
-
Content - other
-
Content - other
-
Content - other
-
Content - other
Content (person)
-
Content - person
Content (note)
Informacja o przesłuchaniach wstępnych, dopuszczajacych do udziału w konkursie, została opublikowana w „Revue et Gazette Musicale de Paris” nr 30 z 26 lipca 1857 na s. 244, informacja o uczestnikach konkursu w nr 31 z 2 sierpnia 1857 na s. 249.
W artykule „P. S., CONSERVATOIRE IMPERIAL DE MUSIQUE ET DECLAMATION, CONCOURS PUBLICS” („Revue et Gazette Musicale de Paris” nr 32 z 9 sierpnia 1857, s. 258) zamieszczono ocenę uczestników konkursu, m.in. Caroline Rémaury, która wykonała V Koncert Henry’ego Herza.
W artykule „P. S., CONSERVATOIRE IMPERIAL DE MUSIQUE ET DECLAMATION, CONCOURS PUBLICS” („Revue et Gazette Musicale de Paris” nr 32 z 9 sierpnia 1857, s. 258) zamieszczono ocenę uczestników konkursu, m.in. Caroline Rémaury, która wykonała V Koncert Henry’ego Herza.
Dimensions
-
Dimensionheight [oprawa]: 331 mm
-
Dimensionwidth [oprawa]: 267 mm
-
Dimensionwidth [grzbiet]: 26 mm
-
Dimensionheight [blok]: 322 mm
-
Dimensionwidth [blok]: 255 mm
-
Dimensionthickness [blok]: 21 mm
Inscription content
-
Contentdopiski ołówkowe w tekście muzycznymInscriberInscriberRoleautor dopiskuInscription dateafter 1857 (01/01/1858 - )Inscription languagemusical notationInscription mediumołówek grafitowyInscription methodnapisanaInscription typedopisek rękopiśmienny
Material
-
Material
-
Materialleather
-
Materialprinting ink
-
Materialgilding (material)
-
Materialgraphite (mineral)
Physical description
Oprawa z czerwonej skóry, usztywniona tekturą, tłoczona złotym ornamentem na przedniej wykładzinie; grzbiet sześciopolowy. Karty wyklejkowe z papieru w kolorze szaro-zielonym, dwie przyklejone do wewnętrznych stron przedniej i tylnej okładki, dwie wolne. Brzegi kart barwione wzorem marmurkowym w kolorze niebieskim. Paginacja oryginalna w ramach zeszytów wydawniczych. Foliacja nadana w prawym górnym rogu, ołówkowa. Kart ogółem 117.
Oznaczenia własnościowe: na kartach: 1v, 24v, 32v, 33v, 45v, 51v, 52v, 59v, 60v, 66v, 67v, 76v, 77v, 91v, 101v, 102v wpisany ołówkiem numer inwentarzowy MC/220 i odbita pieczęć okągła, czarna, tusz, otok: „MUZEUM FRYDERYKA CHOPINA *”, pole: „ NIFC”.
Oznaczenia własnościowe: na kartach: 1v, 24v, 32v, 33v, 45v, 51v, 52v, 59v, 60v, 66v, 67v, 76v, 77v, 91v, 101v, 102v wpisany ołówkiem numer inwentarzowy MC/220 i odbita pieczęć okągła, czarna, tusz, otok: „MUZEUM FRYDERYKA CHOPINA *”, pole: „ NIFC”.
Production
Persons
-
PersonRolekompozytor
-
PersonOsoba nieustalonaRoleautor dopisków
Organisations
-
OrganisationRolewydawca
Places
-
PlaceParis (7008038)Rolemiejsce wykonania / wytworzenia
Dates
-
Date1845-1857 (01/01/1845 - 31/12/1857)Roleedycje poszczególnych utworów
-
Date1857 (01/01/1857 - 31/12/1857)Roledata wykonania / wytworzenia
-
Dateafter 1857 (01/01/1858 - 31/12/2008)Roledołączenie do obiektu dodatkowego elementuNotenaniesienia rękopiśmienne
Techniques
-
Techniqueprinting (process)
-
Techniquebookbinding (process)
-
Techniquegold blocking
-
Techniquehandwriting
History and association
Object history note
Zakup od Ewy i Jeremiusza Glensków, 2010.
Ownership
-
OwnerGlensk, Jeremiusz
References
-
Reference (controlled)Grabowski, Christophe ; Rink, John. Annotated Catalogue of Chopin's First Editions (AC Online)Reference detailshttp://www.chopinonline.ac.uk/aco/catalogue/Catalogue number11-1d*-BR, 47–1a-Sm, 22–1-Sm, 55-1a-Sm, 9–1b-Sm, 15–1b-Sm, 28/1-12–1e-BR, 28/13-24–1e-BR, 35–1c-BR, 58–1a-MEIj
-
Reference (controlled)P. S., CONSERVATOIRE IMPERIAL DE MUSIQUE ET DECLAMATION, CONCOURS PUBLICS [w:] „Revue et Gazette Musicale de Paris” nr 32, 9 sierpnia 1857.Reference detailss. 258
Field collection