Home  / "RECUEIL [/] de Six [/] ROMANCES [/] SANS PAROLES [/] POUR [/] PIANO"

Identification
Title
  • Title
    "RECUEIL [/] de Six [/] ROMANCES [/] SANS PAROLES [/] POUR [/] PIANO"
    Language
    francuski
    Translation
    Wybór sześciu pieśni bez słów na fortepian
    Type
    nazwa oficjalna
Brief description
„2.E [/] RECUEIL [/] de Six [/] ROMANCES [/] SANS PAROLES [/] POUR [/] PIANO [/] PAR [/] Mendelssohn-Bartholdy. [/] Op. 30 [...]. Druk z płyty, Brandus et Cie, Paryż, [1858-1866], znak wyd.: „M. S. 1853“.
Parts
Parts
  • Object number
    MC/308
    Object type
    sheet music
Description
Content (description)
Na karcie tytułowej nadruk: „2.E [/] RECUEIL [/] de Six [/] ROMANCES [/] SANS PAROLES [/] POUR [/] PIANO [/] PAR [/] Mendelssohn-Bartholdy. [/] Op. 30 [|] Pr: 7 f50 [/] A PARIS, chez BRANDUS et C.IE, Rue Richelieu 87. [/] Londres, Mori et Lavenu. Bonn Simrock. [/] B et C.IE 1853 [/] A. Vialon“. W prawym dolnym rogu pieczęć wydawcy: "G. Brandus & S. Dufour" w kolorze czarnym. Przy górnej krawędzi po prawej adn. atr.: „Pamiątka po matce: ulubiony Jej śpiew: Kupiłem Jej na Nowy [/] Rok 1866 [słowo nieczyt.] -“ prawdopodobnie ręką Dionizego Zaleskiego.

Na górnym marginesie na s. 2 nadruk: „F. MENDELSOHN [!] BARTHOLDY [/] DEUXIEME RECUEIL [/] de six [/] ROMANZES SANS PAROLES. [|] Op. 50. [|] N.o1. [/] Andante espressivo.“, na s. 4: „N.o2. [/] Allegro [/] di molto.“, na s. 7: „N.o3 [/] Andante [/] sostenuto“, na s. 8: „N.o4 [/] Agitato [/] con fuoco.“; na s. 12: N.o5 [/] Allegretto [/] grazioso.“, na s. 14: „BARCAROLLE [/] N.o6 [/] Andante [/] tranquillo“.

Na ss.: 2, 3, 7, 12, 13, 14, 15 dopiski oł. (palcowanie, znaki chromatyczne, oznaczenia dynamiczne) prawdopodobnie ręką Zofii Rosengardt-Zaleskiej.
Copy number
„M. S. 1853“
Dimensions
  • Dimension
    height: 350 mm
  • Dimension
    width: 270 mm
Inscription content
  • Content
    G. Brandus & S. Dufour
    Inscriber
    Role
    wydawca
    Inscription date
    1858-1866  (01/01/1858 - 31/12/1866)
    Inscription medium
    tusz
    Inscription method
    odciśnięta
    Inscription position
    karta 1 recto - prawy dolny róg
    Inscription type
    stempel wytwórcy
  • Content
    „Pamiątka po matce: ulubiony Jej śpiew: Kupiłem Jej na Nowy [/] Rok 1866 [słowo nieczyt.] -“
    Inscriber
    Role
    autor dopisku
    Inscription date
    after 1868  (01/01/1869 - 31/12/1938)
    Inscription language
    Polish (language)
    Inscription method
    napisana
    Inscription position
    karta 1 recto - przy górnej krawędzi po prawej
    Inscription type
    wpis proweniencyjny
  • Content
    dopiski w tekście muzycznym (palcowanie, znaki chromatyczne, oznaczenia dynamiczne)
    Inscriber
    Inscriber
    Rosengardt-Zaleska, Zofia
    Role
    autor dopisku
    Inscription date
    after 1866  (01/01/1867 - 31/12/1868)
    Inscription language
    musical notation
    Inscription medium
    ołówek grafitowy
    Inscription method
    napisana
    Inscription position
    w tekście muzycznym
    Inscription type
    dopisek obcą ręką
Material
  • Material
  • Material
    printing ink
  • Material
    ink
  • Material
    graphite (mineral)
Physical description
Bez obwoluty, k. 9 luzem, składki introligatorskie rozdzielone, k. 1 v., 2 r., 9 v. puste, paginacja oryginalna sztychowana od 2 do 15 na stronach z tekstem muz.
Na karcie tytulowej verso oraz na ss. 1, 8, 11, 16, przy dolnej krawędzi w środku, sygn. oł. "MC/308" i okrągła pieczątka właścicielska tuszowa czarna "Muzeum Fryderyka Chopina NIFC".
Production
Persons
  • Person
    Mendelssohn-Bartholdy, Feliks
    Role
    kompozytor
  • Role
    dołączenie do obiektu dodatkowego elementu
    Note
    adnotacja proweniencyjna
  • Person
    Rosengardt-Zaleska, Zofia
    Role
    dołączenie do obiektu dodatkowego elementu
    Note
    adnotacje w tekście muzycznym
Organisations
Places
  • Place
    Paris (7008038)
    Role
    miejsce wydania / publikacji
Dates
  • Date
    1858-1866  (01/01/1858 - 31/12/1866)
    Role
    data wydania / publikacji
  • Date
    after 1866  (01/01/1867 - 31/12/1868)
    Role
    dołączenie do obiektu dodatkowego elementu
    Note
    adnotacje w tekście muzycznym
  • Date
    after 1868  (01/01/1869 - 31/12/1938)
    Role
    dołączenie do obiektu dodatkowego elementu
    Note
    adnotacja proweniencyjna
Techniques
  • Technique
    engraving (printing process)
  • Technique
    handwriting
History and association
Object history note
Dar Virginii Irvine-Fortescue, Wielka Brytania, 2012. Pierwotnie w posiadaniu Zofii Rosengardt-Zaleskiej i jej spadkobierców: Josephine Zaleskiej-Okińczyc i Aleksandra Okińczyc, Maryli Bohdany Okińczyc, Józefa Okińczyc.
Field collection